Fakta om föreningen

Brf Furunäset med adress Aspnäsvägen 2 - 14 är belägen på norra Lidingö ett stenkast från Grönsta gärde

Fastigheten, som uppfördes 1964, består av ett flerbostadshus i tre våningar beläget på Aspnäsvägen 2-14, Näset, norra Lidingö. Fastigheten förvärvades 2006-05-31. Den totala byggnadsytan uppgår till 3484 kvm varav allt är lägenhetsyta. I fastigheten finns således inga lokaler uthyrda för affärsverksamhet. Fastigheten ägs och finansieras med hjälp av medlemmarnas insatser.
7 st 1 rum och kök
5 st 2 rum och kök
34 st 3 rum och kök
4 st 4 rum och kök
1 st 5 rum och kök

Av dessa lägenheter är 50 upplåtna med bostadsrätt och 1 med hyresrätt. Större underhåll som gjorts är stambyte, fönsterrenovering, bergvärmeinstallation, radiatorbyte, renovering av balkongplattor samt relining.

Brf Furunäset är medlem i Bostadsrätterna som är en medlems- och intresseorganisation för Sveriges bostadsrättsföreningar.